Ühendkuningriigi aktivistid nõuavad lihareklaamide kaotamist ekslike sõnumite pärast
Adfree Citiesi uus kampaania kutsub üles lõpetama Ühendkuningriigis liha, piimatoodete ja munade reklaamimist. Kampaania “End Meat Advertising” ehk “Lõpetagem lihareklaam” kohaselt peidab eksitav reklaam enamiku loomsete saaduste valmistamise julma ja keskkonda hävitava tegelikkuse. Intensiivpõllundus on Ühendkuningriigis praegu domineeriv loomakasvatusviis.
Adfree Cities on avaldanud kampaaniaga kaasneva aruande pealkirjaga “The Cows aren’t Laughing” ehk “Lehmad ei naera”. See uurib üheksat taktikat, mida liha-, piima- ja munatööstused kasutasid, et propageerida valejutte nende toodete valmistamise kohta.
Üks taktika on loomade kustutamine või objektiks muutmine, et takistada meid nägemast neid tõeliste, suletud ja väärkoheldud elusolenditena. Seda tehakse tantsivate kanade, õnnelike munade ja naervate lehmade piltide kaudu. Need juhivad meid kõrvale nende elu tegelikkusest mõtlemast.
Avalikke ruume reklaamidega küllastades normaliseerivad loomatööstused ka oma toodete tarbimist. Reklaamil on võimas normaliseeriv mõju – kui me puutume kokku lugematute burgerite ja praekana reklaamidega, saame sõnumi, et see liigne tarbimine pole probleem.
Teine taktika on nö inimlikkuse pesu, sarnaselt rohepesule. Inimlikkuse pesemine jätab mulje, et intensiivfarmides on tingimused loomadele paremad, kui nad tegelikult on.
Tutvu raportiga: The Cows aren’t Laughing
Loe lähemalt: Plant Based News
Pilt: Lindsay Grime