10 fakti, mis näitavad taimsete alternatiivide edu toiduäris

Nii väikesed ja progressiivsed tegijad kui ka suured ja traditsioonilised liha- ja piimatootjad on turule toomas aina uuenduslikumaid ja põnevaimaid taimseid tooteid. Seda nii Eestis kui ka mujal maailmas. Toome The Good Food Institute vahendusel huvitavat statistikat Ameerika Ühendriikidest:

  • Loomsete toitude taimsete alternatiivide müük on viimase aastaga tõusnud 11% ja viimase kahe aastaga 29%.
  • Taimsete liha-alternatiivide müüks on kasvanud viimase aastaga 18% ja viimase kahe aastaga 38%.
  • Taimsed liha-alternatiivid moodustavad 2% kogu jaemüügis pakendatud liha müügist.
  • Taimepõhise piima müük kasvas viimase aasta jooksul 5% ja viimase kahe aasta jooksul 14%.
  • Taimne piim moodustab 14% kogu piima müügist jaemüügis.
  • Kõigist USA kodudest 41,3% ostab taimset piima.
  • Taimsete jäätiste ja teiste taimsete külmutatud maiustuste müük kasvas viimase aasta jooksul 6% ja viimase kahe aasta jooksul 34%.
  • Taimsete jogurtite müük kasvas möödunud aastal 31% ja viimase kahe aasta jooksul 95%.
  • Taimsete juustude müük kasvas viimase aasta jooksul 18% ja viimase kahe aasta jooksul 51%.
  • Muude taimsete piimatoodete (kastmete, hapukoore ja määrete) müük kasvas möödunud aastal 54% ja viimase kahe aasta jooksul 135%.


Anu Tensing, Taimsed valikud (MTÜ Loomus)

Allikas: Good Food Institute

Kommenteeri: